Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Harga Emas Sedikit Berubah, Tumpuan Pelabur Pada Kesimpulan Fed

Pasaran dagangan bagi Spot emas hampir tidak berubah pada paras harga $ 1,310.93 per auns.

Niaga hadapan emas Amerika Syarikat (AS) untuk kedatangan bulan Disember adalah sebanyak 0.3 peratus lebih tinggi untuk $ 1,314.40 per auns.

Sektor logam berharga itu berkurangan sebanyak 3.6 peratus dari 8 Sept, apabila ia mencatatkan paras tinggi satu tahun sebanyak $ 1,357.54. Pada hari itu, nilai mata wang dolar mencatatkan tahap yang paling lemah berbanding sekumpulan mata wang dalam lebih dari tempoh masa 2-½ tahun.

Menurut para penganalisis, kebimbangan terhadap Korea Utara masih boleh mengangkat logam berharga dengan pembelian aset yang selamat.

SPDR Gold Trust, dana dagangan yang bersandarkan bursa emas terbesar di dunia, berkata pegangan syarikat mereka meningkat sebanyak 0.25 peratus kepada 846.03 tan pada hari Selasa daripada 843.96 tan metrik

Pasaran nilai mata wang dolar adalah stabil berbanding yen dan juga berbanding dengan sekumpulan mata wang awal pada hari Rabu.

Saham-saham Asia juga kebanyakannya mengukuh berikutan dagangan Wall Street menutup paras tertinggi mereka.

Hasil Perbendaharaan Amerika Syarikat (AS) meningkat sedikit pada hari Selasa apabila para pelabur menanti hasil mesyuarat dasar dua hari Fed pada hari Rabu untuk tanda-tanda baru mengenai kenaikan kadar faedah tambahan tahun ini.

Menurut Suki Cooper, penganalisis logam berharga di Bank Standard Chartered di New York, pengurangan kunci kira-kira Fed "telah banyak dikirimkan, pada masa ini kami percaya kami akan melihat satu lagi kenaikan kadar."

InstaForex

Tiada ulasan