Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Trading secara scalping dengan teknik moving haiken

Pada kali ini saya ingin kongsikan bagaimana trading secara scalping yang lebih berkesan dengan menggunakan teknik moving haiken. Secara jujur saya sangat gemar sekali trading secara scalping kerana ia boleh memberi keuntungan dengan jangka masa yang singkat walaupun dengan penuh berisiko.

Sebelum itu saya akan terangkan secara ringkas apa itu scalping. Scalping ialah seseorang trader yang memasuki pasaran berulang ulang kali dengan mengambil profit dengan nilai yang kecil iaitu sekitar 10 hingga ke 20 pip.Kebiaaan seorang scalping trader menggunakan time frame yang kecil seperti M1, M5 dan M15.


Adakah Teknik Moving Haiken Sesuai untuk scalping?

Teknik moving haiken sangat sesuai untuk trading secara scalping.Tetapi nasihat saya untuk trading secara scalping sebaiknya pilih broker yang memberi nilai spraed yang kecil ia itu sekitar 1pip ke 2 pip. Pada pengalaman saya broker yang terbaik setakat ini adalah FBS kerana broker ini memberi nilai spread yang sangat kecil iaitu 1 pip ke 2 pip. Ini boleh memberi kelebihan kepada kita untuk trading secara scalping. Anda boleh ke laman web rasmi FBS untuk lebih detail.



Mengapa kita perlu spread yang kecil?

Seorang scalping trader mengambil keuntungan dalam sekitar 10 hingga 20 pip sahaja. Jika broker mengambil nilai sreead yang besar, untuk kita mendapat keuntungan agak sukar. Ini salah satu punca seseorang trader itu gagal mendapat keuntungan. Bayangkan jika pasaran telah begerak dalam sekitar 10 pip tetapi disebabkan broker itu mengambil nilai spread yang besar kita hanya mendapat keuntungan tidak sampai 10 pip. sedangkan kita trading dengan penuh berisiko. Adakah ini berbaloi? Jadi anda buatlah pilihan dengan bijak.


Bagaimana cara trading secara scalping dengan menggunakan teknik moving haiken?

Dengan menggunakan teknik moving haiken kaedah trading adalah sama dengan apa yang saya terangkan sebelum ini. anda  boleh ke halaman analysis teknikel untuk rujukan. Cuma disini saya ingin nyatakan time frame yang paling baik ialah M1. anda perlu tahu trading secara scalping adalah dengan penuh resiko kerana kebiasaan fime frame yang kecil banyak berlaku flase signal. Pastikan jangan mengambil keuntungan yang berlebihan hanya sekitar 10 hingga 20 pips sahaja.

Jika anda berminat untuk dapatkan signal setiap hari dari saya anda boleh buat pendaftaran di sini


Tiada ulasan