Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Analisis Teknikel Moving Haiken GBP/CHF 30/09/2014

GBP/CHF pada minggu ini kelihatan pasaran dalam keadaan sideway. Kalau di lihat pada moving average ST iaitu MA168 kelihatan masih dalam keadaan UP TREND. Jika di lihat pula pada Moving average CT iaitu MA24 kelihatan dalam keadaan SIDEWAY.
Jika pasaran naik dan dapat menembusi pada tahap 1.5460 dan haiken ashi tidak bersentuhan dengan MA24 high amat sesuai untuk enter position BUY.



Jika pasaran turun menembusi pada tahap 1.5420 dan haiken ashi melepasi pada garisan MA24 low kemungkinan berlaku penurunan yang kuat yang boleh menyebabkan berlaku persilangan antara MA24 dengan MA 168. Jika berlaku persilangan ini menunjukkan trend telah berubah kearah DOWN TREND.
Dalam keadaan begini (seperti gambarahjah di atas) sebaiknya pilih untuk ambil position BUY. Ini kerana trend dalam minggu ini masih dalam keadaan UPTREND. Untuk enter position BUY pastikan pasaran dapat melepasi pada tahap 1.5360 dan pada waktu yang sama pastikan juga haiken ashi tidak bersentuhan dengan MA24 high.
Jika anda ingin mengambil position SELL sebaiknya tunggu berlaku persilangan antara MA24 dengan MA 168 seperti gambarajah di bawah sebagai contoh.
Utama money management semasa melakukan urusniaga,

















Photobucket

Tiada ulasan